mezesterdkalacs

Mézes, Térd és Kalács. Olyan, mint a Jó, a Rossz és a Csúf. Vagy a három muskétás. Triumvirátus. Teletubbik, ha ők nem négyen lettek volna. Vagy öten, vagy ki tudja mennyien. Szóval most, mi, így hárman, kifejezzük véleményünket a világról. Punkt.Punkt.Punkt.

Friss topikok

  • mézes: Köszi, már olvastam a kommentek között, majd, ha lesz kicsit több időm, akkor megpróbálom! (2008.12.14. 20:03) Az utolsó bejegyzés
  • nervesick: Értem. Az utolsó mondatot is.:) Vedd úgy, hogy én is kiakadtam. Nem akartam. Nem akarok. Lényeg sz... (2008.12.09. 15:41) Mutter
  • mézes: Nervesick: A gyűlés nem közpénzen menne, mindenki saját magának venné meg a sörét :) A Tv a világ ... (2008.12.03. 20:10) "Kinyitott a kávéház, kábé, öten kint állnak"
  • fekete_mamba: Vágom,én is így gondoltam a csattanóra,csak rosszul fejeztem ki magam. Köszi (2008.12.01. 19:50) Coelho
  • mézes: Lehet csalódni fogsz (a bejegyzés saját vélemény) és biztos, hogy van olyan, akinek egyáltalán nem... (2008.11.30. 17:49) Minimum tizenegyes!

Linkblog

Coelho

2008.11.19. 15:50 - mézes

Címkék: könyv coelho

Olvastam az Alkimistát. Tegnap belekaptam A portobellói boszorkány könyvébe, olyan száz oldal sikerült, de nem megy tovább. Nem, nem a világlátásával van a bajon. Nem azzal, hogy egy mélyen hívő keresztyén ember, nem zavar, hogy mindenben a természetfölöttit látja. A stílusát nem tudom elviselni.

Nem szeretem, ha megetetnek. Persze, régen fordult ez elő velem, de jobb, ha az asztalra ki van készítve a tányér, kés, kanál, villa, kispohár, nagypohár, s majd én elkezdem, ha el akarom és kérlek nekem ne mondd meg, hogy a levesnek milyen íze van és, hogy miből készült, majd kitalálom, kérlek ne részletezd, hogy a rántott hús mihez hasonlít, majd rájövök erre magamtól is! Ha nem, akkor ez az én hibám, de hidd el, törekedni fogok, ezért eszem. Coelho megetet, és el is mondja, hogy mi van a tányérodon. Persze ez a kényelmesebb út, de a művészet nem erről szól. A művészet két oldalú: van az adó és a befogadó, a befogadónak meg kell rágnia, át kell gondolnia azt, amit az adó elé rakott és így teremtődik (újjá) az adott mű. Ebben az esetben nincs így. No future. Nincs szerepe a befogadónak csak annyi, hogy egyetért-e vagy sem az ott leírtakkal és ezzel még mindig nem lenne semmi baj, ha Coelho nem lenne ennyire felkapott, ha nem azt hallanám mindenkitől, hogy jajdejó, jajdefinom, holott csak Mc'donalds, ahol a csomagolópapírra részletesen le van írva, hogy miből készült, mennyi szénhidrát és zsír van benne, az eladó pedig leül mellém s arról akar meggyőzni, hogy ez milyen finom.

A bejegyzés trackback címe:

https://mezesterdkalacs.blog.hu/api/trackback/id/tr20777927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nervesick · http://farkaskerek.freeblog.hu 2008.11.21. 09:48:06

hat en igy vagyok a zarandoklattal
illetve nem teljesen, mert en ugy tettem le kb. a felenel, hogy ez lapos
valahogy azota is inkabb uj konyvet kezdek, ha elolvasok vmit
de igy volt ez a sorstalansaggal, plusz az meg picit magyartalan is picit, picit, picit
es nekem senki ne mondja, hogy "hat a temaja sem olyan, hogy izgalmas legyen tole az iromany"
nem temafuggo

mézes 2008.11.21. 10:56:41

Hehe, hűséges kommentelőm köszöntlek! (Azért nem te vagy az egyetlen olvasó, de a leglelkesebb az biztos:)
A Sorstalanságot nem olvastam még, majd egyszer, ha lesz kedv.
Ezt a sort viszont nem értem: "valahogy azota is inkabb uj könyvet kezdek, ha elolvasok vmit' ..én is új könyvet kezdek, ha elolvasok valamit, asszem ezzel sokan így vagyunk:)

nervesick · http://farkaskerek.freeblog.hu 2008.11.25. 18:39:33

:)
ugy gondoltam, hogy befejezek vmit, eszembe jut, hogy akkor most befejezhetnem a Zarandoklatot, de nem teszem, ujat kezdek
na most ezt az ujat is befejezem, majd ezutan sem olvasok tovabb a Camino-rol, hanem "ujat kezdek"

tetszik a blogotok/blogod :S, ill. az iromanyok stilusa, mert nekem ez szamit

es azt hiszem, hamarabb jutok el Santiago de Compostellaba, mint a konyv befejezeseig :(

fekete_mamba · http://farkaskerek.freeblog.hu 2008.11.29. 14:23:23

Nemrég volt egy beszélgetés a Kossuthon Coelho-ról,amiben a kritikus is hasonló dolgokkal érvelt. Ez tiszta abból a szempontból,hogy attól még senki sem művész,ha könyvet ír. Az is megvan,hogy az ilyen könyveket is lehet szeretni,mert van rá példa meg igény,és ezt a rádióban is elmondták,hogy van aki csak egyszerűen olvasni akar valamit,ami leköti,stb.,stb.
Na most bocs hülyeségért,de mit értünk pontosan azon,hogy megetetnek? Lehet én vagyok a hülye,vagy nem járok soha az irodalom Mc'donalds-aiba,de valahogy nem értem.

mézes 2008.11.30. 17:43:22

Etetni: nem kell semmit sem csinálnod, mégis jól laksz, azonban, ha meg tudod fogni a villát, a kanalat, akkor miért csinálja ezt helyetted más? Krasznahorkainál nem elég elolvasni, gondolkodni kell, értelmezni, érezni, hogy a művei miről szólnak. A Sátántangót az utolsó sor után az asztalra dobtam, nyomtam egy asztakurvát és elgondolkodtam, hogy most mit is akar mondani. Coelho nyilvánvaló mit akar és a csomagolása is szegényes.
Persze, hogy van igény, danielsztílre is van, a mekdonáldszra is, meg a szpájszgörlszre is volt semmi baj ezzel. Olvassák C-t, szeressék, szórakozzanak, csak ne ő legyen az "irodalom nagymestere", a McDonalds sem kap három csillagot azért, mert sokan járnak oda.

fekete_mamba · http://farkaskerek.freeblog.hu 2008.11.30. 18:40:40

Értem. Tehát Coelho-ból pont az a csattanó hiányzik,ami neked kell,hogy leessen.
Velem is volt már ilyen utolsó mondatos "asztaku...",és ez mindent megér.

mézes 2008.11.30. 19:16:19

Nem a csattanó hiányzik. Alkimistában van csattanó.
Közhelyekben beszél, túl érthető, túl szájbarágós, nincs több olvasata a műveinek, egy oldalról megközelíted és ennyi.

fekete_mamba · http://farkaskerek.freeblog.hu 2008.12.01. 19:50:01

Vágom,én is így gondoltam a csattanóra,csak rosszul fejeztem ki magam. Köszi


süti beállítások módosítása